Γιώργος Ζαχαριάδης .. «Πάω στον Πόντο να χτυπήσω την καμπάνα και να ανάψω το καντήλι» η πορεία του ταξιδιού του | φωτο - βίντεο

Ξεκίνησε το ταξίδι του ο «Τεμόν ΑΕΚ», Γιώργος Ζαχαριάδης για να εκπληρώσει το τάμα του στην Παναγία Σουμελά!

Την Δευτέρα (6/7/2015)  το πρωί στις 9, αφού προσκύνησε στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο, ξεκίνησε για την Παναγία Σουμελά στον Πόντο…!!!
Φίλοι του από τον ΣΔΟ Εορδαίας  (Θεόδωρος Μαυρίδης, Χαράλαμπος Μπίγγας, Τρύφωνας Σίσκος, Σωτήρης Βασβαμπάκης και Γιώργος Συμεωνίδης), τον συνόδευσαν μέχρι τη Βέροια και του ευχήθηκαν καλό δρόμο για το μεγάλο κι επίπονο ταξίδι του…

Από τις 6 Ιουλίου που ξεκίνησε έως και τις 13 Ιουλίου διάσχισε Βέροια, Θεσσαλονίκη, Ασπροβάλτα, Στρυμόνα, Καβάλα, Ξάνθη, Λίμνη Βιστωνίδα, Κομοτηνή,  Αλεξανδρούπολη, Φέρες.

Στις 14 Ιουλίου πέρασε τα σύνορα, μπήκε στην Τουρκία και κατευθύνθηκε προς  Κωνσταντινούπολη   απ’ όπου θα βγει παραλιακά στη Μαύρη Θάλασσα μέχρι να φτάσει στην Τραπεζούντα.

Ο Ενωσίτης υπερμαραθωνοδρόμος συνέχισε για δεύτερη μέρα το ταξί του για Τραπεζούντα. Όπως σας ενημερώσαμε τη Δευτέρα, ο Τεμόν ΑΕΚ ξεκίνησε από Άρδασσα και έτρεξε με τη συνοδεία του Συλλόγου Δρομέων Πτολεμαΐδας μέχρι την Καστανιά, στο μοναστήρι της Παναγίας Σουμελάς στο Βέρμιο. Από εκεί κατηφόρισε προς Θεσσαλονίκη, όπου και διανυκτέρευσε.

«Στόχος μου είναι να τρέχω 50 χιλιόμετρα κάθε μέρα», δήλωσε ο Γιώργος στο ΑΕΚ LIVE, παρουσιάζοντας με μία πρόταση το σχέδιο… πορείας του προς την πρωτεύουσα των Κομνηνών. Την Τρίτη ο Πόντιος δρομέας έτρεξε μέχρι τη λίμνη Βόλβη και θα περάσει τη βραδιά του στην Νέα Απολλωνία (30 χιλιόμετρα πρίν την Ασπροβάλτα).

Ο σκοπός του Τεμόν ΑΕΚ είναι ιερός, γι’αυτό τηρεί τον προγραμματισμό του με θρησκευτική ευλάβεια. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πρωινό εγερτήριο, ώστε μετά τις 7:00 να έχει βγει στον δρόμο. Το δρομολόγιό του είναι μελετημένο με μαθηματική ακρίβεια. «Προσπαθώ να βγάλω 30 χιλιόμετρα το πρωί και 20 το βράδυ. Βγάζω λιγότερα τις νυχτερινές ώρες, ούτως ώστε να το σώμα μου να έχει το περιθώριο να ξεκουραστεί γρηγορότερα για την επόμενη ημέρα», τονίζει.

Στο τάμα που προσπαθήσει να εκπληρώσει ο Γιώργος, το νούμερο #1# πρόβλημα είναι ένα, το οικονομικό, δεδομένου της κατάστασης της χώρας αλλά και άλλων παραγόντων. Ο ίδιος όμως δεν το βάζει κάτω, προχωρεί με ψηλά το κεφάλι και εξορκίζει κάθε δυσκολία με άπλετο ποντιακό χιούμορ. «Η ζαντία μου (τρέλα) είναι το καύσιμό μου. Με αυτήν καταφέρνω και ξεπερνώ και τη ζέστη», λέει.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διατροφή του Γιώργου σε αυτό το ταξίδι. Ο αδελφός Ενωσίτης τρέφεται με πολλά φρούτα (ροδάκινα, βερύκοκα, μπανάνες) και ψωμί. Φυσικά το νερό είναι απαραίτητο σε αυτή τη δύσκολη διαδρομή απ’την Ελλάδα στην Τουρκία.

Η πορεία του ΤΕΜΟΝ ΑΕΚ  όπως την καταγράφει καθημερινά μέσα στην προσωπική του σελίδα στο facebook!

6 Ιουλίου
Καλημέρα κόσμε!!! Καλή Εβδομάδα!!! Τελικά, ξεπερνώντας τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν τις τελευταίες μέρες, η Παναγία θέλησε να ξεκινήσω... Πάω να χτυπήσω την Καμπάνα που αναμέν'.....
Με την Αγάπη σας και με την Ευλογία της Παναγίας Ξεκινάει το ταξίδι "Ση Παναϊας τη Στράταν". Σας Ευχαριστώ όλους και εύχομαι να περνάτε καλά!!!

7 Ιουλίου
Γεια σου κόσμε. Εδώ  Θεσσαλονίκη …  πάμε προς Ασπροβάλτα παλιά εθνική

8 Ιουλίου
Σήμερα είμαστε Ασπροβάλτα. … αποθεραπεία! Σταματήσαμε για ξεκούραση, μπανάκι κλπ.
Το απόγευμα συνεχίζουμε...!
στον Στρυμόνα….
Πιάσαμε τα σύνορα Καβάλας. Αύριο με το καλό θα είμαστε εκεί.

9 Ιουλίου
Καλημέρα. Πάμε Καβάλα σήμερα
στις 6:04 μ.μ. ·

Φτάσαμε Καβάλα. Υποδοχή από τους φίλους δρομείς Μιχαηλίδη και Ανδρονικίδη.

10 Ιουλίου
Ο Μητροπολίτης Δράμας κκ Παύλος μαζί με την Δντή Αστυν. Δράμας και τον Δ/τή του Α.Τ. Δράμας, του οποίους ευχαριστώ θερμά για την ζεστή υποδοχή τους.

Ο Γ.Γ. Ποντιακού Συλλόγου Καβάλας κ. Χαρπαντίδης Γιώργος

11 Ιουλίου
Χαιρετίσματα από Ξάνθη. Φεύγουμε για Κομοτηνή.  Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Ποντίων Ξάνθης και τους δρομείς Ξάνθης για την θερμή υποδοχή και φιλοξενία!!!
στις 9:59 π.μ. · Λιμνη Βιστωνίδα συνεχίζουμε για Κομοτηνή

12 Ιουλίου
Αλεξανδρούπολη

13 Ιουλίου
Καλημέρα από Φέρες.
Χαιρετίσματα από τα σύνορα. Μπαίνουμε στην Τουρκία.

14 Ιουλίου
Tekirdağ, την αρχαία Ραιδεστό! Εκεί ο Γιώργος με τους συνοδοιπόρους του απήλαυσε γνήσια ποντιακή φιλοξενία. Στην παλαιά Βισάνθη, όπως είχε ονομαστεί κάποτε η πόλη, συνάντησε τον Μουσταφά απ’την Τόνγια Τραπεζούντας. Πρόκειται για Ελληνόφωνο Τούρκο υπήκοο, ο οποίος ως θύμα της εσωτερικής μετανάστευσης, έφυγε απ’την πάτρια γη και εγκαταστήθηκε εκεί, όπου έχει ανοίξει εστιατόριο, στο οποίο σερβίρει αποκλειστικά ποντιακά εδέσματα και προϊόντα. Η φιλοξενία ήταν μοναδική, όπως και η επικοινωνία που ήταν μόνο στην ποντιακή διάλεκτο.

15 Ιουλίου
Μετά την άφιξή του στη Σηλυβρία ο Γιώργος Ζαχαριάδης με την ευλογία σύγχρονου αγίου της Ορθοδόξου Εκκλησίας φουλάρει για να μπει στην Κωνσταντινούπολη!

16 Ιουλίου
Ο Τεμόν ΑΕΚ στέλνει στους Έλληνες φιλιά απ” την Αγιά Σοφιά
Σας στέλνω την αγάπη μου και τα χαιρετίσματά μου από την Κωνσταντινούπολη!!!Περνάμε ωραία, με ευχάριστη παρέα!!! Μην ανησυχείτε, η Παναγία τα φέρνει όλα βολικά, άλλωστε τι νόημα θα είχε αν πήγαινα σαν ένα ταξίδι αναψυχής και όχι έναν δρόμο Ψυχής!!! Μπορεί να συναντώ δυσκολίες αλλά ΜΕ Αρέσει και τις ξεπερνάω κι αυτό μου δίνει ακόμη περισσότερη δύναμη. Αύριο συνεχίζουμε την πορεία μας, περνάμε την γέφυρα του Βοσπόρου και πάμε προς Χαλκηδόνα και Γκέμπτζε....

17 Ιουλίου
Με πατριαρχική και αστυνομική συνοδεία ο Τεμόν
Κατά μήκος της Θάλασσας του Μαρμαρά έτρεξε την Παρασκευή ο Γιώργος Ζαχαριάδης στο ταξίδι του προς την Τραπεζούντα.
Τί έγινε στη Γέφυρα του Βοσπόρου και ποιός είναι ο μαγικός ζωμός, με τον οποίο ανέκτησε τις δυνάμεις του ο Πόντιος δρομέας;

18 Ιουλίου
Φτάσαμε στην περιοχή DUZCE 200 χλμ μετά την Κων/πολη. Πιάσανε τα βουνά το στοιχείο μου...όλα καλά βρήκαμε και ιντερνετ μια χαρα.απλά δεν εχω χρονο οπως στην Τραπεζούντος γωνία.Αυριο πά.ε Bolu

19 Ιουλίου
Σήμερα δυσάρεστα νέα. Ο φίλος και συνάδελφος Γιάννης Καλιντεράκης με τον οποίο δουλεύαμε μαζί στις κατασκηνώσεις Νέας Μάκρης και τρέχαμε στα γύρω βουνά, έφυγε από τη ζωή με φρικτό τρόπο. Κάηκε μέσα στον Υμηττό την ώρα που απολάμβανε το αγαπημένο του σπορ. .. να τρέχει μες στο βουνό. Γιάννη μου κρίμα αγόρι μου, το μόνο που μπορώ να κάνω τώρα είναι να σου αφιερώσω τα σημερινά μου χλμ στο δρόμο από Duzce για Gerede διένυσα ήδη έναν μαραθώνιο στα βουνά με ανηφόρες και πεύκα.

Πριν μπω στο Bolu είχα μια έκπληξη! ένα καρντάσι ο Sinan Yıldız ήρθε κι έτρεξε μαζί μου 10 χλμ κι έσπασε λίγο η μονοτονία... Η Αστυνομία από κοντά... μη με χάσουνε...

20  Ιουλίου
Γεια σας αδέλφια  είμαι στο δρόμο για GERKES, σήμερα έτρεξα 52 χλμ και σε 15χλμ φτάνω. Τώρα στάση για καφέ, φαγητό, μπάνιο στο ποτάμι που βρήκαμε κλπ.
Επιτέλους είδα πινακίδα Ποντιακή για Σαμψούντα.
Σε λίγο ξεκινάμε για το Cerkes. Διανυκτέρευση στο Τσαντήρ που λένε και οι Τούρκοι και αύριο πρωί πάμε για KURSUNLU ... έχουμε μέλλον...
Φτάσαμε στο Cerkes, μετά την αποθεραπεία στο ποτάμι, χαλαρώνουμε και το πρωί πάμε στο kursunlu και μετά στο llgaz. Χαιρετίσματα και την αγάπη μου σε όλους.

21 Ιουλίου
Σήμερα είχαμε μια σχετικά εύκολη διαδρομή χωρίς πολλές εναλλαγές στα υψόμετρα. Έτσι λοιπόν έτρεξα 53 χλμ το πρωί και τώρα στάση σε περιοχή του IIGAZ στο όποιο θα φτάσουμε σε 13 χλμ. μετά συνεχίζουμε για Tosya και βλέπουμε ....ΑΕΚ λέμε και Ζαντία
Φτάσαμε IIGAZ, 65 χλμ από τον προηγούμενο σταθμό Cerkez, λίγη ξεκούραση και συνεχίζουμε το απόγευμα για TOSYA
Έσπειρε χιλιόμετρα και θερίζει... αναμνήσεις ο Τεμόν ΑΕΚ

22 Ιουλίου
Καλημέρα κόσμε. Ένα Σπαρταθλον ή ένας Δόλιχος έμεινε για Σαμψούντα. Σε λίγο μπαίνουμε Tosya. Σας ευχαριστώ για την αγάπη σας

Τέλις και η Tosya πάμε Osmancik.λίγα χλμ απογευματινά για χαλάρωση. Είχα ένα τηλεφώνημα από τον δάσκαλο των δρόμων τον κ. Τάκη Σκουλή, έκλεγε και μου έδινε κουράγιο και συμβουλές ο πρώτος δρομέας του Φειδιππίδιεου άθλου. Δάσκαλε τιμή μου, σ ευχαριστώ για όλα ότι ξέρω είναι δικά σου
Φύγαμε κι από το HACIHAMZA πάμε για OSMANCIK. Στάση για ξεκούραση και ύπνο στο μαγαζί του Τραπεζούντιου. ΜΥRAT από την Ματσούκα που ακούει και Μ. Τσαχουριδη. Μας πρόσφερε ψωμί Τραπεζούντας

23 Ιουλίου
Καλημέρα κόσμε, καλημέρα Ελλάδα ΑΕΚΑΡΕΣ μου και αλλόθρησκοι. Αφού φάγαμε ψωμί Τραπεζούντας, Ξεκινάμε για Osmancik και συνεχίζουμε για Gumnva hacikoy...
Περιοχή Αμάσειας. Στάση για ξεκούραση μετά από 52 πρωινά χλμ
Φτάσαμε στο χωριό Gumushacikoy σχεδόν 72 χιλμ από τον χθεσινό σταθμό. Τώρα φαγητό ξεκούραση και αύριο πάλι στους δρόμους για την Merzifon.... Πολλά μήλα, κρεμμύδια, σκόρδα και αχλάδια εδώ.

24 Ιουλίου
Καλημέρα Ελλάδα. Ξεκινάμε για MERZIFON. ΑΕΚ λέμε και τρέχουμε στα βουνά και στους δρόμους του Πόντου.
Σήμερα περάσαμε από Merzifon και Havza, πρωινά χλμ 58 από την προηγούμενη στάση. Ξεκούραση έξω από την Havza και για το απόγευμα. .... βλέπουμε. Αν όλα πάνε καλά σήμερα, αύριο μπαίνουμε Σαμψούντα
Φτάσαμε και στο KAVAK, 50 χλμ πριν την Σαμψούντα. Ανάπαυση, φαγητό και ύπνος.

25 Ιουλίου
Σαμψούντα.....κλαίω ...
Μια βόλτα στα Ελληνικά σοκάκια της Σαμψούντας. Σήμερα δεν έχει απογευματινό δρομολόγιο, έχει φαγητό και ξεκούραση. Αύριο πάμε προς CARSAMBA

Καλημέρα από Σαμψούντα. Καφεδάκι με φόντο τη Μαύρη Θάλασσα!!! Σήμερα το πρόγραμμα είναι χαλαρό,πάμε Καρσαμπα... δεν βιαζόμαστε.Τη Παναΐας η στράτα κι τελείται...

26 Ιουλίου
Φτάσαμε και στη Θέρμη-THER.E.Τέλος για σημερα τα χλμ.Θα παρακαλουσα τιυς φίλους που σχολιάζουν για τις σημαίες, να μην ξεφεύγουν..

27 Ιουλίου

Σήμερα τρέξαμε προς Οινόη,φτάσαμε και αφήσαμε για το απόγευμα λίγα χλμ για την Φάτσα.Μία διαδρομή όλο Μαύρη θάλασσα αριστερά μου. Πέρασα από την δ/ση ΤΟΚΑΤ και ΤΣΑΜΠΑΣΙ της Ορντιού. Οι συχνές στάσεις για φωτο αιτία καθυστέρησης και λίγα βότσαλα από την παραλία της Οινόης...
Δεν μας αφήνει να φύγουμε η Οινόη... Ο κ. Γιουσούφ χρόνια στα καράβια στην Ελλάδα, άνοιξε εστιατόριο και μιλάει καλά τα Ελληνικά...

28 Ιουλίου
Καλημέρα από την πανέμορφη Fatsa. Ξεκινάμε για Ορντού. Κοιμηθήκαμε παραλιακά... με την ΑΕΚ και τον Πόντο στην καρδιά!!!

Χαιρετίσματα από την όμορφη Ορντού — Ordu.Στάση για καφέ και yemek— φαγητό και επίσκεψη στον Ι.Ναό της Υπαπαντής.
Και το ταξίδι συνεχίζεται …

29 Ιουλίου
Εδώ Ορντού, εξω απο την πόλη 15 χλμ, Αφού πήραμε την ευλογία της Υπαπαντής, κάναμε το πρωινό μπάνιο μας, πάμε Κερασούντα....
Κοντεύουμε Τραπεζούντα. Τρέχοντας και το απόγευμα λίγα χλμ, αύριο θα έχουμε μόνο έναν Μαραθώνιο περίπου για να μπούμε στην πόλη. Αύριο θα είμαι εκεί και μεθαύριο φτάνουμε στην Παναγία, σην Ματσούκα!!! Δεν είχα δίκτυο αυτές τις μέρες και χαιήκαμε λίγο.... Θέλω να γνωρίζετε ότι με την αγάπη σας και την συμπαθειά σας, μου δώσατε δύναμη και φτάνω νωρίτερα απˊ ότι είχα προγραμματίσει. Αυτό όμως δημιουργεί ένα θέμα το οποίο θα δούμε πως θα το διαχειριστούμε... διότι δεν μπορούμε να μείνουμε Τραπεζούντα ή Ματσούκα 14 μέρες και να περιμένοτμε την Θεία Λειτουργία, διότι υπάρχει και η οικονομική στενότητα για 3 άτομα...
Ας τερούμε ντο θα εφτάμε...Τώρα στάση για ξεκούραση και φαγητό έξω από το χωριό VAKFIKEBIR, αφού τρέξαμε 61 χλμ από την προηγούμενη ατάση στο χωριό ESPIYE

30 Ιουλίου
Αφού φάγαμε στο Yakamozi την ωραία σαλάτα, με θέα την Μαύρη Θάλασσα, συνεχίζουμε τα λίγα βραδινά μας χλμ για Τραπεζούντα!!! Ερχόμαστε...Ήρθαμε...!!!

31 Ιουλίου
Φτάσαμε στην πρωτεύουσα των Κομνηνών!!! Η Τραπεζούντα η κυρά, αρχόντˊσα κˊ οικοδέσποινα.... και πάντα νέϊσα νύφε... γράφει ο Φ. Κτενίδης. Αύριο πρωί αναχώρηση για Παναγία Σουμελά. Σήμερα ξενάγηση στην πόλη

Γιώργος Ζαχαριάδης .. « Χτύπησα την καμπάνα κι έστειλα το μήνυμα της Αγάπης»
1 Αυγούστου
Ύαν και Ευλοΐαν α σην Σουμελά Παναΐα!!! Ένα Τάμα, ένα όνειρο έγινε πραγματικότητα!!!Έτρεξα με την ψυχή μου για τον Πόντο!!! Χτύπησα την καμπάνα κι έστειλα το μήνυμα της Αγάπης. έκανα ένα μνημόσυνο, τρισαγιο, για τα άταφα κόκαλα των προγόνων μου, άναψα το καντήλι, κεριά και αγίασμα, λίγο σιτάρι βρασμένο, και το θυμίασμα κα ι ησύχασαν οι ψυχές....

Φωτογραφίες και βίντεο από το προσκύνημα στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο και από τη διαδρομή έως τη Βέροια (Elpa Ptolemaidas Siskos Trifonas)