ΤΕΜΟΝΑΕΚ: Η γνωριμία με τον Σαββίδη και η Αξια, Ενάρετη, Καταξιώμενη… ΑΕΚ ΑΕΚ, Άξια Ενάρετη Καταξιωμένη Πρωταθλήτρια 2018.



Είμαι αθλητής της ΑΕΚ, ανήκω με ψυχή και σώμα σ΄ αυτήν εκ γεννηθείς. Συμπαθώ όλες τις ομάδες που αγωνίζονται για το ωραίο, για το καλό, το αυθεντικό. Είναι ευχάριστο που φέτος διεκδίκησαν το πρωτάθλημα αρκετές ομάδες. Αυτό έδωσε ένα ενδιαφέρον στο φίλαθλο κοινό.


Γράφει για το AEK LIVE ο Γιώργος Ζαχαριάδης (TEMONAEK)

Πριν από 10 χρόνια, το 2008, η ΑΕΚ έφτασε κοντά στην κατάκτηση του πρωταθλήματος, αλλά το έχασε από τον Ολυμπιακό, με την περίφημη υπόθεση Βάλνερ. Όχι απλά το έχασε και φυσικά όχι με δική της υπαιτιότητα, αλλά της το έκλεψαν με ύπουλο τρόπο. ‘Όταν θέλεις να επικρατεί η νομιμότητα, για το «εν τω πράττεσθαι» αδίκημα, απαιτείς την τιμωρία του άλλου εκείνην την ώρα, όχι όταν θέλεις εσύ ή όταν βλέπεις ότι κινδυνεύει η ομάδα σου να χάσει το πρωτάθλημα και πιστεύω να καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Ακούγεται συνεχώς ότι φέτος το 2018, το πρωτάθλημα το έκλεψε η ΑΕΚ από τον ΠΑΟΚ. Αγαπώ και τον ΠΑΟΚ, έχω μια ιδιαίτερη συμπάθεια λόγω κοινών ιστορικών καταβολών, προσωπικών βιωμάτων εδώ στη Μακεδονική γη και με στεναχωρεί όταν ακούω να λένε οι όντως αδικημένοι οπαδοί του ΠΑΟΚ ότι η ΑΕΚ τους έκλεψε το πρωτάθλημα. Δεν φταίει η ΑΕΚ για όλα αυτά που υπέστησαν και φυσικά εξαιτίας άλλων παραγόντων, είτε εκ των έσω είτε εκ των εξωτερικών παραγόντων. Φυσικά είναι δύσκολο να πεις σε κάποιον ότι εσύ φταις για όλα αυτά από την στιγμή που με την στήριξή του η ομάδα έφτασε σε ένα ανώτερο επίπεδο και ηθικά πρέπει να τον στηρίξεις. Αυτό γίνεται σήμερα στον ΠΑΟΚ, ξέρουν, καταλαβαίνουν αλλά πονάει όλο αυτό, το καταλαβαίνω.

Το λέω και με τους φίλους μου της ΑΕΚ και τους ΠΑΟΚ αυτό: «Μας το έδωσε ο φίλος μας «ο Σαντέτες», ο αγαπητός Γιάννης (Ιβάν) Σαββίδης, (καταγόμενος από την μαρτυρική Σάντα του Πόντου), ο οποίος με την αυθόρμητη συμπεριφορά του (ίσως δικαιολογημένη), χωρίς δόλο εισήλθε ένοπλος εντός του αγωνιστικού χώρου, γεγονός το οποίο είχε αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην ομάδα του ΠΑΟΚ αλλά έδωσε και τροφή για αρνητικά σχόλια για άλλους οι οποίοι περιμένουν πάντα στην γωνία….

Με τον κ. Ιβάν Σαββίδη γνωριστήκαμε και τα είπαμε στην Ποντιακή γλώσσα, στην δικιά μας λαλιά, χορέψαμε ποντιακά, όταν βρεθήκαμε στα Πλάτανα της Τραπεζούντας στον Πόντο, όταν έτρεξα την διαδρομή των 2000 χλμ (Παναγία Σουμελά Βέροιας-Παναγία Σουμελά Πόντου), είναι ωραίος άνθρωπος και φυσικά είναι Πόντιος. Παρόμοιες καταστάσεις ζήσαμε κι εμείς πριν 10 χρόνια και όχι μόνο. Άλλωστε η ιστορία δείχνει ότι μετά από 25 χρόνια κερδίζουμε πρωτάθλημα και μάλιστα το κερδίζουμε από όλους εκείνους οι οποίοι έκαναν τα πάντα για να μην το πάρουμε. Γι αυτό λέω ότι η ΑΕΚ είναι άξια Πρωταθλήτρια.

Φυσικά δεν μπορεί να πεις κανείς ότι η ΑΕΚ φέτος δεν έπαιξε καλά, απεναντίας, μαζί με τον ΠΑΟΚ διεκδικούσαν τους τίτλους. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γ αυτό και μάλιστα αυτή η ΑΕΚ η οποία κοστίζει σχεδόν όσο ένας παίκτης του ΠΑΟΚ (!!!). Δεν ήταν δυνατόν φέτος η ΑΕΚ να μην κερδίσει τον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό σ΄ αυτήν την κατάσταση που βρίσκονταν φέτος. Η ΑΕΚ κέρδισε όλα τα ντέρμπυ και έδινε μάχη με τις «συγγενικές» ομάδες του ΠΑΟΚ, οι οποίες έκοβαν βαθμούς από την ΑΕΚ. Ελπίζω από δω και στο εξής, να πάνε όλα καλά, σε όλα τα επίπεδα και σε όλες τις ομάδες, να χαιρόμαστε τον αθλητισμό και να μη βλέπουμε άσχημες εικόνες στα γήπεδα, στον στίβο ή και σε άλλα αθλήματα.

Περνάει από το μυαλό μου και η περίπτωση αυτή, ότι αν υπάρχει νομοθεσία σύμφωνα με την οποία η ομάδα (όπως η ΑΕΚ) να έχει το δικαίωμα να αρνηθεί τους βαθμούς που τις «δωρίζει» το δικαστήριο, από την τιμωρία της υπαίτιας ομάδας, (όπως τον ΠΑΟΚ), τότε είμαι σίγουρος πως η ΑΕΚ θα το πράξει. Θααιτηθεί να μη δεχθεί τους βαθμούς που της «δωρίζει» το δικαστήριο παρά την υπαιτιότητα της τιμωρημένης ομάδας. Άλλωστε η ΑΕΚ έχει αποδείξει τι αξίζει και τι πρεσβεύει.

Από τη θέση αυτή που βρίσκεται σήμερα ο συμπαθής ΠΑΟΚ, έχει περάσει και η ΑΕΚ και ξέρει από πίκρα. Όμως υπάρχουν κανονισμοί τους οποίους δεν μπορούμε να αποφύγουμε, δυστυχώς.
Δεν είναι ωραίο να ακούγεται ότι είναι κλεμμένο πρωτάθλημα …. άλλο κλεμμένο άλλο δοσμένο. Αν είναι να λέμε τέτοια λόγια, τότε έχω να πω πολλά και διάφορα, όπως τα ατιμώρητα τα λάθη τα μεγάλα της Τούμπας, η δικομανής συμπεριφορά «όλοι οι άλλοι φταίνε εκτός εμάς», όλους στα δικαστήρια, ή εμείς ή κανείς, μία πόλη μία ομάδα, νυχτερινές αποφάσεις, συν-πλην 2-3, «φιλικές αναμετρήσεις» με ομάδες δεκανίκια, κοιμάσαι με άδειο γήπεδο και ξυπνάς με γεμάτο, γενικά ένα πρωτάθλημα Κυβερνητικής στήριξης, του οποίου το διαζύγιο βγήκε συναινετικό.

Η ΑΕΚ ακόμα και αν αδικήθηκε πάρα πολύ, δεν πήγε κανέναν στα Δικαστήρια, ότι κέρδισε το κέρδισε με την αξία της. Γι αυτό είναι αλλιώς να είσαι ΑΕΚ.
Η ΑΕΚ ετοιμάζεται να πάει στο σπίτι της. Εκεί που έζησε παλιά δόξες και τιμές, εκεί που έγραψε ιστορία, στα χώματα της Νέας Φιλαδέλφειας. Με την βοήθεια και συμπαράσταση του Πόντιου εκ Αργυρούπολης του Πόντου κ. Δημητρίου Μελισσανίδη, η ΑΕΚ θα αποκτήσει και πάλι το σπίτι της. Όπως είπε και είπε και ο αγαπητός κ. Μελισσανίδης, αυτήν την φορά θα έχει γερά θεμέλια, γερές βάσεις. Σ΄ αυτά τα θεμέλια φέραμε χώμα από τον Πόντο κι εγώ έδωσα την υπόσχεση στον κόσμο της ΑΕΚ, να τρέξω την διαδρομή από την Κωνσταντινούπολη μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια. Αυτό θα γινόταν φέτος, τώρα στην κατάκτηση του πρωταθλήματος αλλά άλλοι λόγοι και κυρίως οι ελληνοτουρκικές σχέσεις, στάθηκαν εμπόδιο στην υλοποίηση του εγχειρήματος, το οποίο βέβαια θα πραγματοποιηθεί όταν θα είναι έτοιμο το γήπεδο και θα έρθουμε σε συνεννόηση με τον κ. Μελισσανίδη για τον ακριβή χρόνο.

Όπως και να έχει, θα το ρυθμίσω και θα πραγματοποιήσω και αυτό το όνειρο. Φυσικά πάντα τρέχοντας με τον φανέλα της ΑΕΚ, όπως κάνω τόσα χρόνια, σε όλους τους αγώνες Υπεραπόστασης και όχι μόνο, η φανέλα αυτή έχει γίνει πλέον το δέρμα μου. Είναι η κινητήρια δύναμη, η ενέργειά μου, παίρνω δύναμη και κουράγιο και νιώθω την ανάγκη να τρέξω και να ιδρώσω γι αυτήν την φανέλα. Η οποία συχνά γίνεται αιτία αντιπαραθέσεων και αρνητικών σχόλιων σε διάφορες διοργανώσεις αγώνων δρόμου και βουνού. Αντιλαμβάνομαι και μαθαίνω πολλές φορές ότι υπάρχουν άνθρωποι και εταιρίες που θέλουν να προσφέρουν και να βοηθήσουν σε κάτι για τις δραστηριότητές μου αλλά αυτή η φανέλα που δεν την βγάζω από πάνω μου, αυτό το σύμβολο που έχω στο στήθος και στην καρδιά μου, έχει αρνητικές επιπτώσεις, οπότε και δεν υπάρχει καμία εξυπηρέτηση.
Δεν υπάρχει αγώνας στον οποίο να μην έχω φορέσει αυτήν την φανέλα. Υπήρξαν στιγμές σε αγώνες όπου τόσο οι διοργανωτές όσο και ορισμένοι δρομείς, σχολίαζαν αρνητικά την εμφάνισή μου. Μάλιστα σε έναν ιστορικό αγώνα 250 χλμ, στον γνωστό «ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ» είχε γίνει ολόκληρο σήριαλ και έφτασε σημείο προσωπικής αντιπαράθεσης.

Φέτος στο Διεθνή Μαραθώνιο της Θεσσαλονίκης είχα και μία αρνητική εμπειρία, όταν οπαδοί του αγαπητού ΠΑΟΚ, επηρεασμένοι από τις τελευταίες εξελίξεις για την ομάδα τους, τερματίζοντας κοντά στον Λευκό Πύργο αντέδρασαν με αντιαθλητικό τρόπο, ζητώντας επίμονα βγάλω την φανέλα μου και να τους παραδώσω τα σύμβολα, γιατί ορισμένοι πίστεψαν ότι ήμουν προκλητικός. Δεν έπρεπε λένε φέτος να τρέξω με την φανέλα της ΑΕΚ μέσα στη Θεσσαλονίκη γιατί είναι πικραμένοι. Έπρεπε να κρατήσω τα προσχήματα (!!!) αν και υπήρξαν και δρομείς οι οποίοι φορούσαν φανέλες με άλλα εμβλήματα, όπως του ΑΡΗ, του Ολυμπιακού κλπ. Δεν είναι όμορφο να ζει τέτοιες καταστάσεις κανένας αθλητής.

Υπήρξαν κι άλλες πικρές στιγμές, όπως στον αγώνα 255 χλμ «Ολύμπιος δρόμος» 180 χλμ Αρχαία Νεμέα – Αρχαία Ολυμπία, όπου συνέπεσε με την ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων όπου οι αρμόδιοι δεν μου επέτρεψαν να τερματίσω με την σημαία του Πόντου. Το ίδιο είχε συμβεί και στον «ΔΟΛΙΧΟ δρόμο» Δελφοί-Ολυμπία, 255 χλμ, όπου δεν μου επέτρεψαν να έχω την ελληνική σημαία, τη σημαία της ΑΕΚ και του Πόντου, τις οποίες κουβαλάω πάντα μαζί μου. Είναι περίεργα πράγματα αυτά και με στεναχωρούν.
Φυσικά εγώ είμαι και αθλητής σε μία ιστορική ομάδα, την ΑΕΚ και δεν πιστεύω ότι θα πρέπει να παίρνω ειδική άδεια για τις εμφανίσεις μου.

Νιώθω περηφάνια και έναν ακόμη λόγο ως προς τους αγώνες μου. Το κύπελλο και το μετάλλιο από τον 1ο αγώνα δρόμου, στον πιο ιστορικό δρόμο παγκοσμίως, αυτόν τον «Φειδιππίδειο δρόμο» 500 χλμ, είχα την τιμή και την τύχη να είμαι ο 1ος έλληνας και τα αφιέρωσα στην αγαπημένη μου, στην ΑΕΚ, όπου πιστεύω, μαζί με τον πίνακα με στοιχεία του Πόντου που πρόσφερα στον κ. Μελισσανίδη, να μπουν στο Μουσείο της ΑΕΚ, στο νέο γήπεδο.
Όσο κι αν πικραίνονται ορισμένοι, όσο κι αν δυσανασχετούν, εγώ θα τρέχω και θα αγωνίζομαι με την βαριά φανέλα της καρδιά μου.

Σχόλια