Εουτζένιο Σένα: «Το πρότζεκτ της ΑΕΠ Κοζάνης με έπεισε να έρθω στην Ελλάδα!»

 


ΊντερΓιουβέντους και... ΑΕΠ Κοζάνης! Ο Εουτζένιο Σένα ανέλαβε τα «ηνία» του συλλόγου της Δυτικής Μακεδονίας, ολοκλήρωσε μία από τις μεγαλύτερες «εκπλήξεις» του καλοκαιριού και παρουσιάζεται στο ελληνικό ποδοσφαιρικό κοινό, μέσω του BN Sports.

Συνέντευξη στον Φάνη Τσοκανά

 Ποιος είπε πως πρότζεκτ με ενδιαφέρον, συναντώνται μόνο εκτός συνόρων; Η ΑΕΠ Κοζάνης έκανε την έκπληξη για ένα ακόμα καλοκαίρι! Μετά την απόκτηση του διεθνούς Ιάπωνα επιθετικού, Τακαγιούκι Μοριμότο, κατά την περσινή σεζόν, φέτος παρέδωσε τα «ηνία» του συλλόγου σε έναν 30χρονο ελπιδοφόρο Ιταλό προπονητή, με περίπου δέκα χρόνια καριέρας σε διάφορους ρόλους και προϋπηρεσία στις ακαδημίες της Ίντερ και της Γιουβέντους! Ο λόγος για τον Εουτζένιο Σένα.

 Κάτοχος του διπλώματος UEFA A και απόφοιτος των αθλητικών επιστημών στο Μιλάνο, έχει εμπειρία ως προπονητής, σκάουτερ, αναλυτής, ενώ στο πέρασμά του από τον τομέα των κλασικών σπουδών, γνώρισε και τα αρχαία ελληνικά!

 Λίγο μετά την πρόσληψή του από τον σύλλογο της Δυτικής Μακεδονίας, μιλά στο BN Sports για το πέρασμά του από την Ουγγαρία, την Κίνα, τη Ρωσία, την Αγγλία, το Μαυροβούνιο και τη Σαουδική Αραβία, αλλά και το νέο κεφάλαιο της καριέρας του που ανοίγεται μέσω της  ΑΕΠ Κοζάνης!

 


Το βιογραφικό σου είναι γεμάτο με παραστάσεις σε διαφορετικούς ρόλους, παρότι είσαι μόλις 30 ετών. Πώς το εξηγείς;

«Η πορεία μου ξεκινάει από τη Σικελία, την πόλη που κατάγομαι και σπούδαζα στον τομέα των κλασικών σπουδών. Μεταξύ αυτών έκανα και αρχαία ελληνικά! Γρήγορα, όμως, αποφάσισα να ακολουθήσω άλλον δρόμο. Πήγα στο Μιλάνο για να σπουδάσω αθλητικές επιστήμες. Από εκεί ξεκινάει η καριέρα μου, μέσω του ιδρύματος της Ίντερ, με το οποίο είχε συνεργασία το πανεπιστήμιό μου.

 Είναι κάτι που ήθελα να κάνω από μικρός. Ήδη από τα 10 μου χρόνια είχα αποφασίσει πως θέλω να γίνω προπονητής. Παρότι είμαι 30 ετών, μετράω πάνω από δέκα χρόνια εμπειρίας στον χώρο. Είτε ως προπονητής τεχνικής, τακτικής ή φυσικής κατάστασης, είτε ως σκάουτερ, είτε ως αναλυτής αγώνων.

 Η ενασχόλησή μου με διάφορους τομείς με βοήθησε να βλέπω τα πράγματα με διαφορετικό μάτι και πιστεύω πως με βελτίωσε».

 

Προφανώς, το χρονικό διάστημα στις ακαδημίες της Γιουβέντους ξεχωρίζει στο βιογραφικό σου.

«Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μου με τη Γιουβέντους, βρισκόμουν κατά κύριο λόγο εκτός ιταλικών συνόρων. Εργαζόμουν στις ακαδημίες της στην Κίνα και τη Ρωσία, αλλά και σε διεθνή project στη Σερβία και την Ελβετία. 

 Εκτός από τις προπονήσεις των νέων, είχα συμβουλευτικό ρόλο. Ήταν τεράστια εμπειρία για εμένα να βρίσκομαι εκεί. Πολλές φορές παρακολούθησα σεμινάρια προπονητών της Γιουβέντους και βρέθηκα στο προπονητικό της κέντρο στο Τορίνο. Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουν τον τομέα της τεχνικής, της τακτικής, της φυσικής κατάστασης και της ψυχολογίας είναι απίστευτα υψηλός». 

Έχεις εργαστεί ως αναλυτής αγώνων στη Γέοβιλ. Θεωρείς ότι είναι ένα παραπάνω «όπλο», τώρα που ανέλαβες πρώτος προπονητής ενός συλλόγου;

«Ήταν τρομερή εμπειρία. Με βοήθησε να μάθω να καταλήγω στους καλύτερους μεταγραφικούς στόχους, σε συνεργασία με τους σκάουτερ, αλλά και να αξιολογώ πιο σωστά, τόσο το ρόστερ που έχω στη διάθεσή μου, όσο και τον αντίπαλο. 

 Είναι κάτι που σε βοηθά πάρα πολύ, όταν βγαίνεις εκτός συνόρων. Σε ένα νέο πρωτάθλημα, με άγνωστους παίκτες. Προφανώς, θα με βοηθήσει και στο νέο κεφάλαιο της καριέρας μου στην Ελλάδα».

 Έχεις εργαστεί σε Ιταλία, Κίνα, Ρωσία, Μαυροβούνιο, Σαουδική Αραβία. Ποια ήταν η ποδοσφαιρική κουλτούρα που σε κέρδισε;

«Κάθε χώρα μού άφησε κάτι. Αν έπρεπε να διαλέξω μία ποδοσφαιρική κουλτούρα, θα ήταν αυτή των Βαλκανίων, που γνώρισα στα πρότζεκτ της Σερβίας και στο Μαυροβούνιο.

 Οι παίκτες εκεί έχουν πολύ ισχυρή προσωπικότητα, ''διψούν'' για την επιτυχία και μάχονται για αυτή. Είναι κάτι που κάθε προπονητής θέλει να βλέπει».

 

Και τώρα το κεφάλαιο της ΑΕΠ Κοζάνης. Τι σε κέρδισε και πήρες την απόφαση να έρθεις στην Ελλάδα;

«Οι άνθρωποι της ΑΕΠ Κοζάνης με γνώριζαν και με παρακολουθούσαν κατά την θητεία μου στο Μαυροβούνιο και τη Σαουδική Αραβία. Όταν με προσέγγισαν και μου παρουσίασαν το πρότζεκτ, μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον και αποφάσισα να δεχτώ αυτήν την πρόκληση σε μία καινούργια χώρα».

Τι γνώριζες για το ελληνικό ποδόσφαιρο;

«Τα βασικά, δηλαδή τις ομάδες που αγωνίζονται στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Μόλις αποφάσισα, όμως, να έρθω στην Ελλάδα, άρχισα να παρακολουθώ παλαιότερα παιχνίδια τόσο της Super League, όσο και της Γ' Εθνικής, όπου αγωνίζεται η ΑΕΠ Κοζάνης. 

 Υπάρχει μίξη τεχνικής και ταλέντου, με το δυνατό παιχνίδι. Από εκεί και πέρα, είναι στο χέρι του εκάστοτε προπονητή να προσθέσει το δικό του στυλ, στο τακτικό και πνευματικό κομμάτι».

 

Εσύ τι θα ήθελες να δεις στην ομάδα σου φέτος;

«Μάχη για κάθε διεκδικούμενη μπάλα, σε κάθε λεπτό των αγώνων, με πάθος και διάθεση. 

 Μόνο με αυτό το σκεπτικό θα έρθει η βελτίωση και θα φτιάξουμε ένα καλό σύνολο».

 Σχεδόν σε όλη σου την καριέρα, εργάζεσαι με νεαρές ηλικίες. Σκοπεύεις να το συνεχίσεις και στην Ελλάδα;

«Τόσο η δική μου άποψη, όσο και των ανθρώπων του συλλόγου είναι η εξής: αν ένας νεαρός παίκτης αξίζει να παίζει, θα παίζει. 

 Προφανώς, σε κάθε νεαρό ποδοσφαιριστή που βλέπουμε πως υπάρχει προοπτική, στόχος μας είναι να του δώσουμε ώθηση, ώστε να βελτιωθεί ο ίδιος και να βοηθηθεί γενικότερα το ελληνικό ποδόσφαιρο».

 Στοχεύεις να επιστρέψεις κάποτε ως πρώτος προπονητής στην Ιταλία ή θέλεις να συνεχίσεις να γνωρίζεις νέες ποδοσφαιρικές κουλτούρες;

«Προς το παρόν, είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος στο πρότζεκτ της ΑΕΠ Κοζάνης. Δεν σκέφτομαι το μέλλον. Θέλω να βάλω όλη την ενέργειά μου στη νέα μου προσπάθεια. 

 Όπως συνηθίζω να λέω, η αγαπημένη μου ομάδα, είναι η ομάδα που προπονώ και οι παίκτες που θαυμάζω περισσότερο, το ρόστερ της».

 www.bnsports.gr

 





Σχόλια